Markaların X'i terk etmeleri sonrası LinkedIn'in reklam gelirlerinin artacağı öngörülüyor
Markaların X'i terk etmeleri sonrası LinkedIn'in reklam gelirlerinin artacağı öngörülüyor
FT'nin haberine göre profesyonel sosyal ağ sitesi LinkedIn, markaların Elon Musk'ın X'inden harcamalarını yeniden tahsis etmeye çalışmasıyla artan talebin, platformdaki fiyatları yükseltmesiyle dijital reklam pazarına yeni bir giriş yaptı.
Araştırma grubu Insider Intelligence'ın tahminlerine yer verilen habere göre Microsoft'un (MSFT) sahibi olduğu grubun yıllık reklam gelirleri, 2023 yılında bir önceki yıla göre yüzde 10,1 artarak yaklaşık 4 milyar dolara yükseldi. Ayrıca 2024 yılında da yüzde 14,1'lik bir büyüme öngörülüyor.
Financial Times'a konuşan pazarlama ajansı yöneticileri ve reklam sektörü çalışanları, açık artırmayla satılan ve dolayısıyla piyasa talebine göre belirlenen LinkedIn reklamlarının fiyatlarının, reklamverenlerin ilgisinin artmasıyla birlikte yükseldiğini söyledi. Bir yönetici, bazı durumlarda fiyatların geçtiğimiz yıl içinde yüzde 30'a kadar arttığını söyledi.
Bu kişiler, LinkedIn'in 1 milyar kullanıcısını daha iyi hedeflemenin yollarını sunmanın ve büyük markaların X'i giderek daha fazla terk etmesinin faydalarını gördüğünü ekledi.
Outcast reklam ajansında dijital pazarlama ve sosyal medya başkan yardımcısı olan Leesha Anderson, "Bu LinkedIn sezonu. Çoğu geçtiğimiz yıl LinkedIn'e geçiş yaptı. Birkaç hafta önce müşterilerimizin çoğu X'i kapatmıştı. Şimdi hepsi X'i kapattı." dedi.
Geçtiğimiz ay, antisemitizm tartışmasının ardından Apple (AAPL), Disney (DIS) ve Walmart (WMT) gibi gruplar X'i terk etti. Financial Times tarafından görülen pazarlamacılar için Aralık ayında hazırlanan bir sunumda LinkedIn, markalara "faaliyet gösterdikleri dünyaya saygı duyan bir ortakla çalışabileceklerini" söyledi.
Hiç yorum yok: